Recensie door Publishr.nl

Ook op het weblog en magazine voor uitgevers Publishr.nl een enthousiaste recensie.

Maarten van Vulpen schrijft:

“Een aanrader om te gaan lezen voor iedereen die meer uit zijn website wil halen!”

Volledige recensie:
Hoe overtuig je een klant om te kopen in jouw webshop? Welke aanpassingen aan je website zijn benodigd om je klant onbewust te beïnvloeden? Begin deze maand is het boek ‘Verleiden op internet: hoe maak je een website onweerstaanbaar?’ van copywriter Aartjan van Erkel verschenen. Dit boek staat vol praktische tips en voorbeelden om je website te verbeteren en zo tot een hogere conversie te komen! Wij hebben het gelezen en zijn overtuigd!

Eenvoudige aanpassingen

Van Erkel stelt eenvoudige aanpassingen van sites centraal in zijn boek. Hij maakt onderscheid tussen de homepage, productpagina’s en formulieren. Al deze paginatypen hebben hun specifieke vereisten en bieden de mogelijkheid om de bezoeker te beïnvloeden.

Psychologie van het verkopen

In tegenstelling tot bijvoorbeeld het toonaangevende boek ‘Don’t Make Me Think’ van Steve Krug richt Van Erkel zich niet alleen op de regels van usability, maar komt ook de psychologie van het verkopen naar voren. Zijn ervaring als internetcopywriter en ervaringen bij vele grote bedrijven deelt Van Erkel in zijn boek. Voorbeelden die worden aangehaald zijn in veel gevallen dan ook van Nederlandse of Belgische websites, waardoor het boek een feest van herkenning is.

Prikkel om te gaan optimaliseren

‘Verleiden op internet’ is een boek dat snel leest en continu prikkelt om de eigen site te optimaliseren. De hoeveelheid tips die Van Erkel deelt zorgen er voor dat er voor iedereen wel een mogelijkheid is om zijn site verder te verbeteren. Doordat het boek is geschreven in spreektaal, blijven tips ook hangen en kunnen deze eenvoudig worden overgebracht op anderen, zoals bijvoorbeeld je webbouwer. Een aanrader om te gaan lezen voor iedereen die meer uit zijn website wil halen!

Bestel het boek >