Dit is de definitieve flaptekst, hoe vind je hem?

De flaptekst voor Verleiden op internet is na een stuk of 6 herschrijfrondes vandaag definitief geworden. Samen met mijn geweldige redacteur Eefje Gerits van Redactiepunt hebben we hem zo persuasief mogelijk gemaakt. Ik ben benieuwd of je vindt dat we daarin zijn geslaagd!

De flaptekst is geworden:

UPDATE 4 april 2011: eerste zin flaptekst toch nog geschrapt op voorstel van de uitgever (beter inderdaad, volgens mij).

Afhakende bezoekers verlagen het rendement van je website. Online klanten voelen direct aan of je hebt begrepen waar ze voor zijn gekomen. Hebben ze een slechte ervaring op je website, dan zijn ze zo weer weg en is het maar de vraag of je ze ooit nog terugziet.

In Verleiden op internet laat Aartjan van Erkel zien dat online gedrag voorspelbaar is, en dat eenvoudige ingrepen genoeg zijn om klanten het gevoel te geven dat ze welkom zijn op je site. Bezoekers laten zich daarna graag overtuigen, én er zijn verrassende psychologische ‘knopjes’ waar je op kunt drukken om je klanten onbewust te beïnvloeden.

Verleiden op internet geeft je eenvoudige, maar krachtige overtuigingstechnieken om het rendement van je site te verhogen. Aartjan van Erkel bespreekt homepages, productpagina’s, tekstpagina’s, webformulieren en beeldmateriaal, en laat zien wat het geheim achter onweerstaanbare sites is. Door de vele praktische tips en voorbeelden kom je op ideeën om je eigen site te verbeteren en zo het aantal aanvragen, inschrijvingen, reserveringen of bestellingen te verhogen. Vaak kan dat simpelweg door je teksten of beeldmateriaal te veranderen, dus zonder technische aanpassingen. Daarmee is dit een onmisbaar boek voor iedereen die zich met websites bezighoudt!

Aartjan van Erkel is zelfstandig internetcopywriter en -trainer. Hij helpt bedrijven om hun website onweerstaanbaar te maken, en werkte onder andere voor Booking.com, Ditzo, Microsoft, de Nationale Postcode Loterij en SpecialBite. Zijn blog www.schrijvenvoorinternet.nl won de Dutch Small Business Blog Award 2010.

Reserveer het boek – in april 2011 bij Managementboek.nl voor € 19,95 € 16,95 (verschijnt 10 mei 2011)